PRP-BEHANDLING MOT HÅRAVFALL!

En PRP behandling hår (Platelet Rich Plasma) är en behandling för personer som har problem med håravfall samt för patienter som redan har genomgått en hårtransplantation. Upplever du att ditt hår har blivit tunnare eller att du tappar mer hår än vanligt? Då kan en PRP-behandling kanske vara en lösning för dig.

Vad är PRP?
PRP är en naturlig behandling som innebär att vi använder patientens egna blod. Blodet centrifugeras och plasman skiljas ut därefter blodplasman injiceras med små tunna nålar in i hårbotten. Blodplättarna ger ifrån sig en mängd tillväxthormoner som stimulerar celldelning samt blodcirkulationen i det behandlade område förbättras, vilket i sin tur leder till att svaga hårsäckar återhämtar sig.
Denna metod kan användas även efter en hårtransplantation för att ge transplanterade hårsäckar den extra näring som de kan behöva för att börja producera hår.
PRP-behandlingen ger inga biverkningar eftersom behandlingen består av kroppens egna celler. Behandlingen är 100 % naturlig och innehåller inga tillsatser.

Vem är en lämplig kandidat för PRP?
Om du lider av håravfall eller märker att ditt hår börjar bli tunnare kan en PRP-behandlings kur återställa håret till sin ursprungliga storlek och minska ditt håravfall.

Hur ofta ska man göra en PRP-behandling?
En PRP-behandling krävs 3–4 behandlingar med 1 månads mellanrum. Du kommer att märka redan efter en behandling att håravfallet minskar.
Inom 3-6 månader kan man märka resultat genom ökad hårtillväxt och förbättring av hårets tjocklek och kvalite.PRP-Behandling kan även hjälpa mot klåda eller irritation i hårbotten.

Efter behandling:
Direkt efter behandlingen kan du utföra dina vardagliga aktivitet som vanlig men du ska inte träna

HÖR AV DIG REDAN IDAG OCH BOKA EN KONSULTATION!
info@dalslandskliniken.se

Boka tid