COVID 19 – TEST och RESEINTYG PCR

Dalslandskliniken erbjuder såväl snabbt antigen- och antikropptest samt PCR.

■ ANTIGEN TEST inkl. intyg (Pris 1000:- / helgsvar + 300:-)
Test görs för att se om man har en pågående virusinfektion genom att detektera förekomsten av antigener. Det man kan se är om man har antigener eller inte, alltså om man bär på smittan eller inte. Svar inom 15 min. Test har en bra prestanda om används tidig i infektionsförloppet, strax innan symtom uppträder och inom den första veckan av sjukdom med symtom. Testet görs genom att man med en lång tops svabbar svalget genom näsan. Positiv svar rapporteras till Folkhälsomyndigheten.

■ ANTIKROPP TEST (Pris 500:-)
Test är för detektion av antikroppar i blodet. Detta används för att se om immunförsvaret har skapat antikroppar som en reaktion på en redan genomgången infektion. Kroppen producerar alltså antikroppar vid infektioner och efter en vaccination. Finns antikropparna i blodet har man alltså haft en infektion och klarat av denna, med mer eller mindre akut sjukdomsbild, alltifrån milda förkylningssymtom till allvarligt förlopp. Antikropparna skapar ett skydd mot en ny virusattack. Svar inom 15 min.

■ PCR TEST (Pris 2000:- inkl. intyg/QR-code  / helgsvar + 300:-)
PCR står för Polymerase Chain Reaction och används för att diagnostisera om en person har en pågående infektion av Covid-19 genom att söka efter arvsmassa från viruset. Provet visar om du har en pågående infektion, men kan inte användas för att upptäcka om du har antikroppar efter en avslutad infektion. Testet har en säker analysmetod som detekterar förekomst av arvsanlag (RNA) från coronaviruset SARS-CoV-2. Mer komplicerat då prov skickas till en speciell auktoriserat analys laboratoriet. Garanterad svar inom 24-36 timmar. Positiv svar rapporteras till Folkhälsomyndigheten.
Denna test krävs i dagsläget mest av flygbolaget.

Dalslandskliniken är numera listat hos Coronapassport
och vi kan utfärda ÄKTA, GODKÄNDA reseintyg till hela världen.

Är ni ett företag och behöver testa flera personer?
Kontakta oss: 072 714 95 90 eller info@dalslandskliniken.se

Testerna är en skattefri förmån för de anställda. Enligt Skatteverket är det en skattefri förebyggande behandling. Det blir därför inga arbetsgivaravgifter på förmånen av de fria testerna.

Företaget får också avdrag för kostnaden för testerna.

Boka tid
close slider