PRP, Platelet Rich Plasma – NYTT HOS DALSLANDSKLINIKEN!

PRP, Platelet Rich Plasma (också känd som vampyr-benandling) är nytt inom den estetiska hudvården men har länge varit i bruk vid skötseln av olika sjukdomar och skador.

PRP (Platelet Rich Plasma el. blodplättrik plasma) är en bioföryngrande cellteknik som genom tillväxt- faktorer i våra blodplättar stimulerar hudens cellföryngring och produktion av kollagen och elastiska fibrer. Detta ger en ungdomligare, slätare och mer elastisk hud. Behandlingen har i många år använts inom idrottsmedicin, ortopedi och tandkirurgi. De senaste åren har behandlingen börjat användas inom estetiska behandlingar.

Med PRP behandlingen få man helt enkelt, nytt liv i hud och hårbotten samt förnya cellerna. Resultatet är att hudens struktur förnyas och blir fastare och ungdomligare.

Under håravfall behandlingarna strävar man vanligen till att återuppliva avtagande hårväxt eller hotande förtunning av håret. PRP behandlingarna görs i serier på 2-4 gånger och det är minst 4 veckor mellan behandlingarna.
PRP ger inte en omedelbar “quick fix” som Botox eller fillers, men skall ses som en långtidsinvestering. Resultatet är helt otroligt.

Hur går det till:
Behandlingen genomförs genom att man tar en viss mängd (20 ml) blod från patienten, som vid ett vanligt blodprov. Därefter separeras plasman och blodplättarna från blodet genom centrifugering. Denna plasma med blodplättar innehåller olika tillväxtfaktorer som ökar läkningsprocessen av skadad hud. Slutligen injiceras plasman med blodplättarna i de områden patienten önskar behandla. Processen tar ca 30 min. och återhämtningen sker snabbt och utan problem.

HÖR AV DIG OCH BOKA EN KONSULTATION REDAN IDAG!
info@dalslandskliniken.se

Boka tid